Retrospillmessens program er her.

Store deler av programmet for Retrospillmessen er ferdigstilt. Her finner du ut når og hvordan konkurransene tar sted.

rosazeldamindre

Lørdag 24.05.14 :

Kl 11.00 : Dørene åpnes og påmelding til F-Zero og Super Street Fighter II-konkurranser er åpne.

Ca kl 13.00 : Konkurransen i F-Zero starter
F-Zero – SNES

1. Premie: GBA SP med 2 spill og en Zelda-nøkkelring + Watch Dogs til PC og Gear up for Free to Play: 150 USD ingame verdier til Heroes of Newerth, Path of Exile og Warface.
2. Premie: En NES-kontroller-nøkkelring og Gear up for Free to Play: 150 USD ingame verdier til Heroes of Newerth, Path of Exile og Warface.
3. Premie: En Mario-nøkkelring og Gear up for Free to Play: 150 USD ingame verdier til Heroes of Newerth, Path of Exile og Warface.

Ca kl 15.30 : Kenneth Jørgensen fra Nerd Cast og Rad Crew går rundt og utfordrer folk fra publikum til multiplayer action. Klarer noen fra publikum å slå han vanker det gromloot, men vær oppmerksom på at det er Kenneth selv som bestemmer hvilket spill det skal konkurreres i. Varighet maks 60 min.

Ca kl 17.00 : Konkurransen i Super Street Fighter II starter
Super Street fighter 2 til SNES
1v1 Turnering – Single Elimination
1. Premie: Festivalpass til SpillExpo 2014 og en Mario-nøkkelring + Watch Dogs til PC og Gear up for Free to Play: 150 USD ingame verdier til Heroes of Newerth, Path of Exile og Warface.
2. Premie: En Zelda-nøkkelring og Gear up for Free to Play: 150 USD ingame verdier til Heroes of Newerth, Path of Exile og Warface.
3. Premie: En NES-kontroller-nøkkelring og Gear up for Free to Play: 150 USD ingame verdier til Heroes of Newerth, Path of Exile og Warface.

Ca kl 19.30 : Kenneth og Jan skal konkurrere i ett spill som en fra publikum trekker, her står all ære på spill!!

Ca kl 20.00 : Dørene lukkes.

Jostein og resten av gjengen fra Rad Crew vil også få endel premier de skal dele ut i konkurranser/oppgaver de styrer så det lønner seg å være forberedt på det meste.

Det vil også være hengt opp 10 forvrengte bilder hvor oppgaven er å finne spillet og maskinen det ble utgitt på. Her vanker det gode premier, deltagerne må fylle ut ark med svar og blir kontaktet på søndagen eller mandagen om de har vunnet. Spillmuseet dekker evt frakt av premiene.

Søndag 25.05.14 :

Kl 11.00 : Dørene åpner og oppmeldingen til Bomberman og Combat School-konkurransene er åpne

Ca kl 12.30 : Bomberman-konkurransen starter:

4-player Free for All – Single Elimination
1. Premie: 1 Sega Mega Drive konsoll m/60 innebygde spill fra Spaceworld og en Mario-nøkkelring + Watch Dogs til PC og Gear up for Free to Play: 150 USD ingame verdier til Heroes of Newerth, Path of Exile og Warface.
2. Premie: NES Kontroller Taske/Bag og en NES-kontroller-nøkkelring og Gear up for Free to Play: 150 USD ingame verdier til Heroes of Newerth, Path of Exile og Warface.
3. Premie: En Zelda-nøkkelring og Gear up for Free to Play: 150 USD ingame verdier til Heroes of Newerth, Path of Exile og Warface.
4. Premie: En Mario-nøkkelring og Gear up for Free to Play: 150 USD ingame verdier til Heroes of Newerth, Path of Exile og Warface.

Ca kl 14.00 : Trond kommer til å kjøre en musikkquiz, klarer dere å gjette hvilket kjent spill musikken tilhører? Her vanker det også gromloot til de øverste plasserte.

Ca kl 15.00 : Konkurransen i Combat School starter
Combat School – C64
Score attack
1. Premie: Festivalpass til SpillExpo 2014 og en Zelda-nøkkelring + Watch Dogs til PC og Gear up for Free to Play: 150 USD ingame verdier til Heroes of Newerth, Path of Exile og Warface.

Kenneth Jørgensen vil også idag gå rundt å utfordre dere i publikum, tidspunktet når Rogalendingen slippes løs er foreløpig usikkert, men blir på ettermiddagen en gang. Jostein og resten av RadCrew vil også ha noen premier å dele ut, hva finner de på idag mon tro?

Ca kl 18.00 : Dørene lukkes

Det vil bli hengt opp 10 nye forvrengte bilder hvor oppgaven er å finne spillet og maskinen det ble utgitt på. Her vanker det gode premier, deltagerne må fylle ut ark med svar og blir kontaktet på søndagen eller mandagen om de har vunnet. Spillmuseet dekker evt frakt av premiene.

Under hele messen vil det være oppstilt en stor bolle med erter, klarer du å gjette antallet erter eller kommer nærmest så vil du vinne en komplett Pikachu edition Nintendo 64, og trøstepremiene er ikke å kimse av de heller.

3 responses to “Retrospillmessens program er her.”

1. Jostein Stensrud Køhn Avatar
    Jostein Stensrud Køhn

Combat School! Den hinderløypa er jo drepen, for ikke å snakke om håndbak!

1. Jan Olav Hegvik Avatar

Bare å starte trimmingen av håndleddet nå :D

2. […] Tidligere i vinter fant jeg ut at Retrospillmessen skulle være i Sandefjord helgen 24. og 25. mai. Så jeg tenkte at dette måtte jeg få med meg. Messen blei arrangsjert av Spillmuseet. […]