De beste flerspiller-spillene på Nintendo 64

Nintendo 64 var, og er fortsatt, kanskje en av de beste multiplayerkonsollene som noensinne er gitt ut. Det faktum at Nintendo bygde 4 kontrollerporter inn i maskinen som standard, signaliserte klart og tydelig at dette var en maskin som skulle rendyrke flerspillermuligheter.

Men var det egentlig så mange gode flerspiller-spill på konsollen? Vi har undersøkt de beste.

Goldeneye 64

Jeg hadde nok blitt lynsjet om jeg ikke plasserte Goldeneye på listen. Når vi er på turne med Spillmuseet har vi ofte dette spillet utstilt, og selv i dag synes mange unger at dette spillet er gøy. Vi må inrømme at spillet dog har sett bedre dager, så kanskje du burde prøve remaken GoldenEye 007 til Wii eller den enda nyere GoldenEye 007:Reloaded til Xbox 360 og PS3.

Mario Kart 64

I en spørreundersøkelse tidligere i år stemte våre lesere frem Mario Kart 64 som det beste Mario Kart-spillet i historien. Vi kan forstå hvorfor. Mario Kart 64 er kanskje den mest rå konkurranse fokuserte versjonen i hele serien. 150cc er beinhardt, fyker avgårde i turbohastighet og har forholdsvis balanserte karakterer og powerups. Prøv det igjen i dag, og blir forbauset.

Ikke minst er det støtte for 4 spillere samtidig.

Star Fox 64

Dette er for mange en glemt perle i Nintendo 64-universet, og i hvert fall når vi snakker om flerspiller, men faktum er at spillet har en veldig kapabel flerspillermodus. Ikke bare støtter den 4 spillere samtidig, men du kan både kjøre tanks, sloss til fots og fly Arwing i flerspillermodusen til dette spillet.

Mario Golf 64

Mario Golf er heller ikke det første man tenker på når Nintendo 64-diskusjoner oppstår. Men, vi må huske på at Golf har alltid vært en del av biblioteket til Nintendo på konsollene deres, og Nintendo 64-versjonen er ikke et dårlig forsøk.

Dette spillet har ikke støtte for flere spillere samtidig, men det har en multiplayermodus og mens andre spiller får du mulighet til å taunte de med din kontroller. Ikke så dumt likevel?

Gauntlet Legends

Mange husker kanskje dette spillet fra arkadehaller og Commodore 64, men for Nintendo 64-fans er dette spillet en soleklar multiplayerlegende på konsollen. Støtte for 4 spillere samtidig i COOP-modus gjør dette til en must-have.

The New Tetris

Hvem hadde trodd at Tetris fortsatt skulle være relevant når vi kom til Nintendo 64? Det er vel få andre spill man forbinder mer med 2d greyscale grafikk på Game Boy enn Tetris. Med støtte for 4 spillere og en haug med multiplayermoduser ble dette likevel et nyskapende og gøy spill på Nintendo64. Prøv det!

WCW/NWO World Tour og WWF: No Mercy

Wrestling nå til dags er kult, men på 80- og 90-tallet var det psykofett! WWF: No Mercy perfeksjonerte 4-player wrestling på Nintendo 64, men kom veldig sent i Nintendo64s levetid. WCW/NWO World Tour er derfor verdt en titt for å se hva sjangeren utviklet seg fra i konsollens levetid. Begge er artige flerspillere!

Super Smash Bros

Ingen liste uten Smash Bros. Her “skapte” Nintendo igjen en ny sjanger, nemlig Brawleren. Intens moro flerspillermodus med dine favoritt nintendo-karakterer. Rett og slett et fantastisk spill, som nok har blitt forbigått av sine arvtagere i dag.

Kilde: Shacknews

Synes du et annet spill burde være på listen? Fortell om det i kommentarfeltet!

Tags: