Vi intervjuer Norges ubestridte pixelperle-dronning

Mange har nok møtt på Ida, som hun egentlig heter, på tidligere Spillmuseet-arrangement, slik som Retrospillmessen 2014. Hun er jenta som selger pixelperler i alle mulige former fra hårspenner til nøkkelringer, mobildeksler og smykker. Vi fant ut at det var på tide å stifte et nærmere bekjentskap med denne unge damen, og lære litt mer om hennes forhold til gaming.

Navn: Ida Sofie Haugdal
Alder: 24
Bosted: Skien
Kallenavn på nettet (hvis aktuelt): IdaKatt eller NinjaIdaKatt

Først og fremst; hva spiller du nå?

Nå for tiden går det en del i Super Mario Bros. 3 og Ratchet and Clank 2.
Jeg og samboeren fant ut at vi hadde en del spill vi ikke hadde gått igjennom/ønsket å gå igjennom eller generelt aldri hadde prøvd, så vi startet med ukas/månedens spill. Vi skal da gå igjennom spill sammen iløpet av en uke/måned.

Jeg spiller også Majoras Mask på 3DSXL litt nå og da.

Hva slags utstyr bruker du når du gamer?

For tiden går det mest i WiiU, Snes og Ps2. Disse konsollene er da kobblet inn i min trofaste 32 tommers Samsung.

Hva er ditt beste gaming-relaterte kjøp (tilbehør, spill, etc..)?

Mitt beste kjøp er ikke så lett å si, kanskje Ni No Kuni limited? Jeg er veldig glad i det spillet. Jeg er også veldig glad i Ocarina of time og Majoras Mask spillene mine fra Japan.

Jeg vet ikke, mitt beste kjøp er vanskelig å si etter som jeg kjøper bare ting jeg er glad i x)

Hvor kjøper du spillene dine?

Jeg kjøper spillene mine ganske spred rundt. Kikker litt rundt på Prisjakt.no for nyere spille og forskjellige sammlegrupper, Ebay for eldre spill.

Hvorfor begynte du med gaming?

Det husker jeg ikke, det har egentlig bare blitt sånn. Når jeg og søstrene fikk en Nintendo 64 med Mario og F Zero X var jeg solgt. Det var utrolig morsomt å få en figur til å gå rundt som jeg ville, når jeg fikk Ocarina of time så ble jeg sittende der i times vis. Interessen for spill har bare vokst med årene og det samme har sammlingen.

Hva er ditt favorittspill gjennom tidene?

Vanskelig spørsmål, jeg vil si Mario og Zelda er de to spillseriene jeg har brukt mest tid med. Det er utrolig mange spill til forskjellige konsoller å velge mellom.

Hva spiller du med kompisene dine når dere er samlet?

Alt av Nintendo sine partyspill! MarioKart8, MarioKart 64, MarioParty 1-9, Nintendo land.
Det er morsome spill, og konkuranse instinktet tar over for fult! Selv til de som kanskje ikke er like interiserte i spill.

Hvor leser du om gaming og hvilke kanaler følger du på youtube?

Jeg leser ikke så mye om spill, skulle sikkert ha lest mer. Jeg får med meg ting litt her og der som feks spillmuseet, facebook og kjente å kjære som leser veldig mye mer enn meg og vil dele den informasjonen =)

Youtube brukes mest til musikk og how to do stuff x)

Hvilke spill ser du mest frem til akkurat nå?

Jeg gleder meg litt til MarioParty 10, det kan jo bli et morsomt spill. Det spillet jeg venter trofast på er det nye Zelda spillet på WiiU, det skal annskafes det sekundet det kommer.

Er det noe du vil reklamere for eller anbefale?

Jeg kan jo bruke dette for å reklamere litt for min lille butikk på facebook og Instagram.

Idakatt’s pixelworld på facebook og Idakattspixelworld på instagram ^^

PS. Du kan møte Ida og kjøpe retroperler av henne på Retrospillmessen 2015

Tags:

3 responses to “Vi intervjuer Norges ubestridte pixelperle-dronning”

1. Jan Olav Hegvik Avatar

Personlig kan jeg anbefale Ida på det varmeste. Jeg spurte om hun kunne brodere en toon Zelda figur og resultatet var fabelaktig. Det henger nå på min datter Fiona Zelda sitt rom :) Takk igjen Ida for et eventyrlig stykke håndarbeid ^^

2. Arnvid Avatar
    Arnvid

Enig! Min “Elder”(fra Zelda1) nøkkelring figur er den cooleste nøkkelring figur ever! Takk Ida

3. Trond Sinfour Borgersen Avatar
    Trond Sinfour Borgersen

Flott intervju av ei flott og kreativ jente :) Merker jeg ble litt misunnelig på den Ni No Kuni pakken ja….