Spillmuseets Retro Cast Video episode #01 – Jan Olav deler intime opplevelser fra sin gjennomspilling av Ninja Gaiden/Shadow Warriors

Som en bonus til gårdsdagens Retro Cast episode kommer det nå en video med Jan Olav sin frustrasjon mens han spiller kanskje det vanskligste spillet til NES, hvor langt kommer dere?NinjaGaidenNES

I denne episoden ønsker vi å utfordre lytterne våre til å ta del i frustrasjonen “Shadow Warriors” (Ninja Gaiden) til NES og se hvor langt dere kommer, her vanker det en grønn Gameboy Color med flere spill som premie til den som kommer lengst. Send bilde av hvor langt du kommer til [email protected]

Spillmuseets Retro Cast Video episode 1 (en slags let`s play video kombinert med anmeldelse) :

Jan Olav Hegvik (redaktør, skribent og en av Spillmuseets grunnleggere)  snakker om og deler sin frustrasjon mens han spiller og anmelder en av NES konsollens mest kjente spill pga vanskelighetsgrad. Ikke glem å delta i den vanvittige konkurransen for å komme så langt man kan i “Ninja Gaiden” på NES, her vanker det flotte premier på den som kommer lengst. Savestates er FORBUDT! I og med at dere lyttere utsatte oss for den utrolige opplevelsen det er å spille “Shadow Warriors” kunne vi ikke annet enn å spre gleden ^^ Bildet over hvor langt du er kommet kan sendes til [email protected] som ovennevnt og fristen er på 1 uke.

Vi håper denne videoen vil falle i smak, det er planlagt en god del flere videoer i tiden framover, så har du et spill du ønsker vi skal teste til “Utfordringen” så skriv enten mail til oss eller post det på en av facebook sidene våre.

Spillmuseets Retro Cast vil bli utgitt en gang i uken, så hver fredag fremover vil dere få en god dose retrorelatert preik og en aldri så liten dose avsporinger!! Facebook siden vår finner dere her!

Dere finner Spillmuseets Retro Cast via RSS streamen http://feeds.soundcloud.com/users/soundcloud:users:109322869/sounds.rss

og ved å søke i podcast apper med søkeordet “spillmuseet”, eller ved å besøke itunes http://itunes.apple.com/no/podcast/spillmuseets-retro-cast/id911670531

Vi vil takke så mye for alle de gode tilbakemeldingene vi har fått, det verdsettes stort av samtlige i Spillmuseet!! Er det noen temaer dere ønsker vi skal ta opp etc så sleng inn kommentar her eller på facebook siden vår , NerdAlert eller Retrogaming Trøndelag (gruppe og side) sin. All ris og ros tas til etterretning. GOD FORNØYELSE!!

,