Spillmuseets Retro Cast episode 6 – Nintendo 8-bit (NES) , Ducktales, Nintendomagasinets tipsnummer og masse mer..

Dette er den første av totalt to episoder knyttet til Nintendo sin 8-bits gigant. I denne episoden tester vi Nintendomagasinets Tips telefon, snakker om Ducktales, tilbehør til NESen + mye mer!!

retro-cast-forsidebilde-NES

Spillmuseets Retro Cast vil bli utgitt en gang i uken, så hver fredag fremover vil dere få en god dose retrorelatert preik og en aldri så liten dose avsporinger!! Facebook siden vår finner dere her!

“Utfordringen” del to står for døren, hvilket NES spill ønsker dere at vi skal bryne oss på å lage en video om?

Spillmuseets Retro Cast episode 6 (NES del 1/2) :

Lars Øyvinn fra Retrogaming Trøndelag , Jørgen (Spillmuseets webutvikler), Jan Olav Hegvik (redaktør, skribent og en av Spillmuseets grunnleggere)  snakker om våre første NES minner, Ducktales (Ole, Dole og Doffen på Eventyr), Sjekker om vi kan få hjelp med Ninja Gaiden på Nintendomagasinets gamle tipstelefon pluss mye mer. Vi kan som i de foregående episodene garantere en stor mengde avsporinger. Det er også duket for del 2 av “Utfordringen” så alle lyttere oppfordres til å skrive hvilket spill de ønsker at vi skal utsette sinnene våre på den elskede grå boksen, dette kan gjøres på facebook eller ved å sende en mail til [email protected]

Dere finner oss også via RSS streamen http://feeds.soundcloud.com/users/soundcloud:users:109322869/sounds.rss

og ved å søke i podcast apper med søkeordet “spillmuseet”, eller ved å besøke itunes http://itunes.apple.com/no/podcast/spillmuseets-retro-cast/id911670531

Vi vil takke så mye for alle de gode tilbakemeldingene vi har fått, det verdsettes stort av samtlige i Spillmuseet!! Er det noen temaer dere ønsker vi skal ta opp etc så sleng inn kommentar her eller på facebook siden vår , NerdAlert eller Retrogaming Trøndelag (gruppe og side) sin. All ris og ros tas til etterretning. GOD FORNØYELSE!!