Ukens Stinker – Friday the 13th (NES)

Denne uken kan du lese om et spill basert på en av de mest kjente skrekkfilmene i historien

Ukens Stinker er Spillmuseets serie om de værste spillene i historien. Dette er spillene som har fått mest negativ omtale i media og av fans fordi de rett og slett er ekle eller suger.

Friday the 13th. (NES)

Filmen om den gale vaktmesteren i stripete rød genser, skremte dritten ut av barn på 80-tallet. Noe man kan lage spill av? Selvfølgelig tenkte spillutvikler LJN.

Med repetetiv musikk og frustrerende gameplay ble dette ingen suksess for LJN, kritikerne slaktet spillet, og Nintendo Power rangerte det som et av de værste spillene til Nintendoen.

Det er ikke uten grunn av selveste James Rolfe valgte ut dette spillet som et av de første han anmeldte da han skapte sin karakter The Angry Video Game Nerd.