Vi Minnes Leonard Nimoy

Leonard Nimoy gikk bort 27 Februar 2015. Som både fotograf og musiker, men best kjent som skuespiller, var Nimoy et menneske som mange hadde kjær, og vi i Retrotimen har tatt en liten titt på karrieren hans.

Live long and prosper

Mest kjent for de aller fleste var Leonard Nimoy for sin tolkning av karakteren Spock fra Star Trek the original series. Denne serien gikk i tidsperioden 1966 til 1969, og har hatt en stor betydning for science fiction sjangerens popularitet. Det har nesten gått sport i å referere til denne serien i populærkulturen i etterkant. Serier som f.eks The Big Bang Theory er spekket med små og store nikk til Star Trek.

The ballad of Bilbo Baggins

I vår video prøvde vi å inkludere en musikkvideo fra en av Nimoy sine låter, men det gikk ikke på grunn av copyright. Det vi kan gjøre derimot, er å gi dere en link til denne her på siden, for låta ligger allerede ute på youtube. Vi snakker slutten av 60 tallet folkens, så dette er ganske psykedeliske saker.

Hva er deres minner?

Hva er deres favorittepisode fra den orginale Star Trek serien? Har dere noen minner knyttet til Nimoy? Del det gjerne med oss i komentarfeltet!

, ,

Tags: