Masse nyheter om RetroN5 lanseringsfesten, SpillExpo 2014 og sist men ikke minst neste års Retrospillmesse!!!!

Spillmuseets aktiviteter og arrangementer i nær og fjern fremtid

nerdalert+spillmuseet

Ny hovedsponsor :kaptenkrok-logo

Først vil jeg benytte anledningen til å fortelle at Spillmuseet og Retrospillmessen har fått en hovedsponsor, Kaptenkrok.se!! Vi er kjempeglade for dette samarbeidet og ha fått dere som hovedsponsor!!

Lanseringsfesten av RetroN5 i Sandefjord 04.10.14 :

For å ha mulighet til å bestille lanseringspakken så kan du ta en titt på denne artikkelen, scroller du litt ned finner du linker og informasjon om hvordan du bestiller!

Denne begivenheten vil finne sted i Sandefjord sentrum, nærmere bestemt Stockfleths Gate 24 (Kart) Dette bygget er veldig sentralt og kun 50-100 meter unna Rutebil og Jernbanestasjonen. Det er også kort vei til flere av byens overnattingsteder.

Har du valgt sort eller hvit?

Programmet for denne dagen :

Kl 12.00 – Dørene åpnes for alle, det vil si at alle med interesse for retrospill kan komme inn gratis og evt handle hos Kaptenkrok eller den andre selgeren som kommer, det vil være konkurranser og aktiviteter med fete premier for alle gjestene som tar turen!!

Kl 18.00 – Dørene stenges for øvrig publikum og selve den eksklusive Norgeslanseringen av RetroN5 starter. Alle som har bestilt lanseringspakken vil da også ha anledning til å vinne sin RetroN5 da alle får ett lodd og vinneren trekkes kl 19. Har du allerede forhåndsbetalt vil du få pengene tilbake. Vi kommer til å holde på til vi rett og slett ikke orker mer så når vi stenger dørene for kvelden/natten anes ikke!!

nerdalert+sm sak

Dette vil du kunne oppleve på lanseringsfesten :

– Gratis inngang for alle som ønsker å komme og spille retrospill, delta i konkurranser, kjøpe retrospill,maskiner etc og se på utstillinger. Så benytt anledningen til å feire en stor retrogaming dag isammen med oss i Spillmuseet, NerdAlert og Kaptenkrok.se.

– Level Up fra VGTV kommer for å dekke arrangementet så fremmøtte vil kunne ha anledning til å treffe disse ildsjelene også.

– Som nevnt vil det være konkurranser med kule premier, også konkurranser tilrettelagt for barn!

– Christer og Kenneth fra NerdCast vil være tilstede så alle vil ha en anledning til å slå av en prat med disse gærningene fra oljehovedstaden :D

– Vi planlegger fortsatt ennå flere tilbud til de fremmøtte så igjen oppfordrer jeg deg til å ta med barn, barnebarn, onkel eller tantebarn osv for å spille å kose dere på over 15 oppkoblede maskiner som til enhver tid vil være tilgjengelig for publikum!!

– Kl 18.00 lukkes dørene for almennheten og den eksklusive lanseringen av RetroN5 starter, her vil det også være konkurranser og moro knyttet til begivenheten. Her vil det være enkel servering av mat og drikke osv. Se over for hvordan du går frem for å booke din lanseringspakke av RetroN5!!

– Kort og greit fortalt så vil dette med andre ord bli en “mini” versjon av Retrospillmessen 2014.

2014

Som ifjor skal vi selvfølgelig tilbake til SpillExpo for å passe på at alle besøkende skal få sin sårt trengte dose med retrorelatert gaming!

I år skal vi fylle en stand på 60 kvm til randen med spillbare maskiner og utstillinger, det kommer til å være mange av personene bak Spillmuseet tilstede samt alle medlemmene av NerdAlert tar turen for å kaste glans over vår stand!! For å bestille billetter til SpillExpo kan du klikke her!!

Vi håper mange av dere kommer innom standen vår for å slå av en god prat om lidenskapen vår for spillmediet, spesielt dets barndom!! Det vil være mulighet for å delta på konkurranser med fete retropremier på standen vår!

Sist men ikke minst….. Retrospillmessen 2015!!! :

Etter braksuksessen med Retrospillmessen i mai var det ingen tvil om at dette ga mersmak og vi startet nesten umiddelbart planleggingen av neste års messe.

Datoen for denne begivenheten er 29 og 30 august 2015, stedet er Jotunhallen i Sandefjord som er ca dobbel så stor som hallen vi hadde i år!

Flere offisielle NM vil også arrangeres. Det vil stilles ut ting i år som aldri har blitt gjort tilgjengelig for ett publikum på liknende arrangement i Skandinavia!

Det kommer langt flere selgere, utstillere og innholdsleverandører samt en og annen legende fra spillindustrien, spesielt innen musikksjangeren på C64. Mer info om dette vil komme sporadisk i året frem mot messen. Mye av planene er allerede i boks men vi kommer selvfølgelig ikke til å gå ut med alt på en gang men gi dere stadige oppdateringer fremover.

Bilde fra årets messe

Til eventuelle selgere / innholdsleverandører / sponsorer : Ønsker du å sette opp en salgsstand eller har noe du ønsker å vise frem til publikum som du mener er relevant så kan man ta kontakt på : [email protected] for mer info! Priser for selgere vil være : 500,- per løpemeter med bord, innholdsleverandører og utstillere vil ikke trenge å betale noe for sin stand!

Noen videoer fra Retrospillmessen 2014 :

Håper vi ses på Lanseringsfesten for RetroN5 , SpillExpo 2014 og selvfølgelig på neste års Retrospillmesse!!

Alle fire plakatene