Her kommer en detaljert oversikt over planlagte aktiviteter osv på den gjeve lanseringsfesten av RetroN5 04. oktober i Sandefjord.

kaptenkrok-logo nerdalert+spillmuseet

Hvor skjer dette nøyaktig?

Adressen for begivenheten er Stockfleths gate 24, dette ligger rett ved Sandefjord kirke og er meget sentrumsnært. Lokalet kommer til å være pyntet til randen med Spillmuseet, Kaptenkrok og plakater for Retrospillmessen 2015 så det skal ikke være en utfordring å finne fram :DRetroN5 lanseringen kart

Hva kommer vi til å tilby publikum?

Da plassen var mye større enn først antatt kommer det til å bli koblet opp et sted mellom 15 og 20 forskjellige spillmaskiner som blir gjort tilgjengelig for publikum under åpningstiden fra 12 til 18, i tillegg kommer to selgere for å selge retrospill,maskiner og tilbehør. Ida som var tilstede under Retrospillmessen 2014 i mai kommer også for å selge sine hjemmelagde retroprodukter som er laget av perler. Det vil også foregå endel konkurranser som du kan lese mer om lenger ned. Så ta gjerne med deg barna og ta turen og del opplevelser du selv hadde som barn med dine små! Alle som har interesse for spill og spesielt da innen retrospill sjangeren ønskes hjertelig velkommen til denne “minimessen”.

Det kommer i tillegg til å være utstilt mye snacks for oss som brenner for dette, så alle som kommer vil fort befinne seg i en fantastisk nostalgirus!!

Hvordan er dagen planlagt?

Kl. 12.00 :

Dørene åpnes for alle!

Kl. 14.00 :

Det arrangeres en konkurranse i Super Street Fighter II på storskjerm, denne turneringen er det Håkon Puntervold fra Round 1KO – Norsk Fighting Game Community som står for.

Hvem går av med seieren?

Kl. 16.00 :

Det er duket til kamp om ære og berømmelse mellom Kenneth og Christer fra NerdCast (X) og Jan Olav og Jørgen fra Spillmuseets Retro Cast i Nintendo World Cup, dette utspilles på storskjerm og det oppfordres på det sterkeste til hets fra publikum! Endelig skal vi få bestemt hvem som er best i Nintendo World Cup, NerdAlert eller Spillmuseet Retro Cast!!!!NerdCast X VS Spillmuseets Retro Cast

Kl. 17.00 :

Det vil arrangeres en overraskelseskonkurranse for publikum på storskjerm, vi kommer ikke til å avsløre hvilket spill det skal konkurreres i.

Ca Kl. 18.00 :

Dørene lukkes og aktivitetene for alle som har kjøpt eller bestilt en RetroN5 starter (det vil komme en nyhetspost om dette nærmere 4. oktober)

Under hele åpningstiden vil det være en konkurranse i enten Donkey Kong (originale arcadespillet) eller Bubble Bobble, her handler det om å kunne sanke inn mest mulig poeng, de som får høyest score vanker det premier på!!

Alle konkurransene premieres med knallgode premier, blant annet en skandinavisk SNES som er komplett i eske med det fantastiske Super Mario World spillet + masse masse mer!

Hvem er disse selgerne som kommer med alle fristelsene til dere?

Vår hovedsponsor Kaptenkrok kommer til å ha en salgstand med masser av retrosnadder! Jens Olav Bakkland som hadde en stand under Retrospillmessen 2014 kommer også til å stille med en salgstand, i tillegg kommer Ida som nevnt med sine flotte perlekunstverk!

Et bilde hentet fra Retrospillmessen 2014 i mai. Denne lanseringsfesten blir en miniversjon
Et av produktene Ida kommer til å selge under lanseringsfesten

Denne lanseringsfesten blir arrangert i samarbeid mellom Kaptenkrok , NerdAlert og Spillmuseet og samtlige av oss gleder til å møte deg og dere til denne uhøytidlige feiringen av vår barndom!! Vi håper på å ses 4 oktober i Sandefjord!!

Hilsen :

Podcastene vi utgir via hjemmesiden vår.
De som jobber daglig med å skape innhold til Spillmuseet.no
Vår hovedsponsor
En annen knallbra podcast som nettopp gikk live foran publikum som utgis hos oss

One response to “Hva skjer under lanseringen av RetroN5 i Sandefjord 04 oktober? I denne artikkelen finner du alle svarene!!”

1. Jens Olav Bakkland Avatar
    Jens Olav Bakkland