Episode 8 – Nintendomagasinet, Thundercats, Dino Riders + masse mer

Vi snakker om våre minner fra Nintendomagasinet og tegnefilmseriene Thundercats, Dinoriders og Silverhawks. Vi gir også en reell tilbakemelding på hvordan Nintendo World Cup kampen faktisk gikk + masse mer.

retro-cast-forsidebilde-E8

Spillmuseets Retro Cast vil bli utgitt en gang i uken, så hver fredag fremover vil dere få en god dose retrorelatert preik og en aldri så liten dose avsporinger!! Facebook siden vår finner dere her!

For å høre vår forrige episode som handler om kanskje tidenes beste Zelda spill, seriebladet Pyton så kan du klikke her.Episoden inneholder vår minner rundt “Zelda – A Link to the Past”, hvordan det gikk når vi nylig spilte igjennom det og selvfølgelig bladet Pyton. Vi tester også om nummeret til Redaktøren fortsatt er aktivt pluss masse mer, FÅ D HØRT!

Spillmuseets Retro Cast episode 8 :

Lars Øyvinn fra Retrogaming Trøndelag , Jørgen (Spillmuseets webutvikler), Jan Olav Hegvik (redaktør, skribent og en av Spillmuseets grunnleggere) snakker om våre minner om Nintendo Magasinet, en av den tidens eneste kilder til informasjon om spillene våre. Hvordan er det å lese idag, samlerverdi osv. Vi snakker også om tegnefilmserien “Thundercats” og “Dino Riders” pluss masse annet. Som i de foregående episodene garantere en stor mengde avsporinger.

Har dere noen spørsmål, ønsker om temaer osv så ta kontakt, dette kan gjøres på facebook eller ved å sende en mail til [email protected]

Dere finner oss også via RSS streamen http://feeds.soundcloud.com/users/soundcloud:users:109322869/sounds.rss

og ved å søke i podcast apper med søkeordet “spillmuseet”, eller ved å besøke itunes http://itunes.apple.com/no/podcast/spillmuseets-retro-cast/id911670531

Vi vil takke så mye for alle de gode tilbakemeldingene vi har fått, det verdsettes stort av samtlige i Spillmuseet!! Er det noen temaer dere ønsker vi skal ta opp etc så sleng inn kommentar her eller på facebook siden vår , NerdAlert eller Retrogaming Trøndelag (gruppe og side) sin. All ris og ros tas til etterretning. GOD FORNØYELSE!!