Hvordan lage en “Game Boy Macro”?

Det finnes mange vraka eller ubrukte Nintendo DS (lite) der ute. Og hva er ikke bedre enn å finne et bruksområde for de. Nintendo DS og DS Lite har jo mulighet for å spille Game Boy Advanced spill, så hvorfor ikke bygge en Game Boy ut av den? Det blir faktisk en ganske kul spillmaskin ut av det!

Under kan du se en video av hvordan Gard bygde sin, etter inspirasjon fra www.gameboymacro.com.

,

2 responses to “Hvordan lage en “Game Boy Macro”?”

1. GamerCabbit Avatar

Hadde det vært mulig å fått en god oversikt over hva man trenger av materialer og hvor man kan kjøpe slikt? Eks. produktnavn på glassfibersparkel, grunning, finsparkel og hva slags lakk som er best å bruke. Har hatt lyst til å gjøre noe lignende siden jeg først hørte om denne modden.

1. Gard Firing Avatar
      Gard Firing

Hei!

Jeg kjøpte alt på biltema. Sparkelproduktene dems er helt fine, men det er ikke optimal lakk. Den holder helt fint da. Så Glassfiber sparkel (kort-trådet) fra biltema, Finsparkel fra biltema, Sandpapir (180, 400 og 1200 våtslip) fra biltema, Filler spray fra biltema, Bilutbedringslakk fra biltema, en eller annen 330 ohms resistor. Ha en loddebolt med fin spiss, slik at det er OK og lodde.

Lykke til!