Retrotimen, brennmaneter, hyttetur og sommermusikk

Retrotimen

Retrotimen er en podcast som kommer ut hver onsdag på Itunes, Beyondpod og Soundcloud. Podcasten består av 4 herrer i sin beste alder, som mimrer tilbake til populærkulturen som var en del av 80 og 90 tallet! Hovedsaklig spill og film, men det dukker også opp litt stoff om leker og tegneserier.

Sommerferie

Retrotimen er for tiden inne i en aldri så liten siesta, men har selvsagt disket opp med noen sommerepisoder til dere! En uke uten Retrotimen er ikke en fullverdig uke! Denne gangen skal vi mimre litt tilbake til hvordan vi brukte tiden vår på hytta når vi var små, og hvilken musikk vi forbinder med sommeren. Fra og meste neste uke er vi tilbake med vanlige episoder igjen, og det er snakk om en kombinasjon av Amerikansk pai, prim og pultost..og litt god gammeldags nevekamp.

Tape45_Roxette2-300x190

Har du noen låter?

Har du noen låter du bare må høre på sommeren? Hvilken låt er det som gir deg den ultimate sommerfølelsen? Del den gjerne med oss i komentarfeltet, eller gå til vår facebookside! Der er det mye liv og røre, og  vi setter pris på et par gode youtubelenker og mimring fra dere der!

,

Tags:

One response to “Retrotimen, brennmaneter, hyttetur og sommermusikk”

1. Lars Toervik Avatar
    Lars Toervik

Måtte gå litt tilbake i bloggen min for å finne frem noe musikk jeg forbinder med sommeren (beste grunn til å i det hele tatt å ha en blogg er for å alltid kunne ha en online slags dagbok lett tilgjengelig), fant følgende jeg skrev i 2013, om sommertur i 2003: Når jeg var på ferietur til Sverige i 2003 eller 2004 (skrev ikke
    notatbøker på den tiden, så vanskelig å spesifisere årstallet…),
    kjøpte jeg fem eller seks cder med Ramones. Tror jeg fikk interesse for
    bandet etter å ha lest boken On Writing av Stephen King, Stephen King er
    fan av bandet og jeg ville sjekke ut musikken. Jeg likte musikken
    heldigvis, siden jeg kjøpte seks cder med Ramones.